Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op vragen die veel aan ons gesteld zijn. Veel vragen in de rubrieken 'Particulier' en 'Zakelijk' hebben betrekking op uw digitiale dossier bij Intrasurance.

Belangrijk is de schade direct te melden. Dit kunt u doen door ons te bellen 085 489 17 75 of via de website www.yousure.nl schade melden. Heeft u echter geen online mogelijkheid? Dan valt het aan te bevelen de schade direct bij ons te melden aan You Sure B.V., Postbus 4054, 2980 GB Ridderkerk.
Daarvoor staan wij te allen tijde voor u klaar. Houd alstublieft uw klantnummer en eventueel uw schadenummer bij de hand als u ons belt. U kunt ons ook altijd mailen via info@yousure.nl.
Na het online melden van uw schade via uw persoonlijk verzekeringsdossier, ontvangt u een bevestiging via de mail. Hierin staan uw schadebehandelaar en diens contactgegevens vermeld.
U bent in principe vrij in het kiezen van een bedrijf dat uw schade kan herstellen. Alleen kan dit op het eigen risico van invloed zijn. Kijk naar de voorwaarden bij het verzekeringsproduct of informeer via onze advieslijn 085 489 17 75. Zodra u uw schade online heeft gemeld, ontvangt u in de bevestiging via de mail informatie over de wijze waarop de schade wordt afgehandeld.
Aanpassingen kunt u o.a. doorvoeren in uw online verzekeringsdossier. Een adreswijziging die van invloed is op een verzekering, kunt u zowel bij uw registratie als bij de verzekering doorvoeren. Wij attenderen u erop dat aanpassingen consequenties kunnen hebben op de premie die u betaalt.
Om uw e-mailadres te wijzigen moet u eerst inloggen op onze site www.yousure.nl. Daarna logt u in via de banner You Sure mijn persoonlijk dossier. Hierna komt u automatisch bij uw gegevens en kunt u uw wijziging doorvoeren. Ook kunt u bellen met een van onze adviseurs die u graag van dienst zijn: 085 489 17 75.
- Klik onder het inloggedeelte op "Wachtwoord vergeten".
- Vul uw huidige gebruikersnaam die vermeld wordt op uw factuur in of uw e-mailadres.
- Klik op "Opvragen".
- Binnen één minuut ontvangt u een e-mail met daarin een door de computer gegenereerd "nieuw wachtwoord".
- Dit wachtwoord kunt u later in uw online verzekeringsdossier onder "Mijn registratie" aanpassen in een persoonlijk wachtwoord.
- Vul dit wachtwoord in of kopieer en plak het in het inlogvenster op de site.
U kunt van berekeningen en andere schermen op een eenvoudige wijze een print maken. Ga met uw aanwijzer in het gebied staan dat u wilt afdrukken. Druk op de rechtermuisknop. Kies daar voor 'afdrukken'. Dat is alles! Maar nog eenvoudiger is het om uw berekening op te slaan met de knop "opslaan". Bovendien vindt u bij veel schermen de knop 'printvriendelijke versie'.
Zodra er een gebruikersnaam voor uw online verzekeringsdossier is gekozen, kan deze niet meer gewijzigd worden. Het bijbehorende wachtwoord wordt automatisch gegenereerd door onze samenwerkingspartners en rechtstreeks naar het ingevoerde e-mailadres op uw registratiescherm verzonden. U wordt direct hierover geïnformeerd via de mail en treft dit aan in uw online verzekeringsdossier. Uw wachtwoord is overigens wel te wijzigen onder "Mijn registratie".
Belangrijk is de schademelding direct te melden. Heeft u echter geen online mogelijkheid? Dan valt het aan te bevelen de schade bij ons te melden. Voor werkelijke paniek en hoogste urgentie, bijvoorbeeld in geval van een grote brand, belt u het alarmnummer voor directe hulp.
De verschuldigde premiebedragen worden door middel van een automatische incassoprocedure door Intrasurance van uw bankrekening afgeschreven. Bent u het onverhoopt met een afschrijving of het bedrag niet eens, dan kan u middels een eenvoudige mededeling aan uw bank het betreffende afgeschreven bedrag op uw rekening laten terugstorten. U blijft dus te allen tijde volledig baas over uw rekening en saldo.
Om een huisadres te wijzigen logt u in op www.yousure.nl. U kiest vervolgens het tabblad "Mijn registratie" om de adreswijziging door te voeren. Wanneer het een adreswijziging betreft die ook op een verzekering van toepassing is, dan dient u deze ook in de polis door te voeren. Zodra u in het betreffende verzekeringsscherm bent, klikt u eerst op wijzigen en brengt vervolgens de aanpassing aan.
Om uw e-mailadres te wijzigen moet u eerst inloggen op onze site. In uw persoonlijk online verzekeringsdossier kiest u het tabblad "Mijn registratie" om uw e-mailadres te wijzigen.
U kunt uw berekeningen eenvoudig opslaan door op de knop "berekening 4 weken bewaren" te klikken. Deze knop staat onderaan elke berekening. Nadat u zichzelf met een gebruikersnaam en wachtwoord heeft geregistreerd, kunt u deze berekeningen vier weken lang opnieuw oproepen in het eigen dossier.
You Sure biedt u een veilige en betrouwbare gebruikersomgeving. Om dit te realiseren kunt u standaard gebruik maken van Secure Sockets Layer (SSL), een technische standaard die u in staat stelt om op veilige wijze uw gegevens over het Internet te verzenden. Secure Sockets Layer zorgt ervoor dat de communicatie tussen uw computer en het systeem van Intrasurance wordt You Sure. Hierdoor zijn andere partijen niet in staat om uw gegevens te onderscheppen en te lezen; zelfs niet door systeembeheerders binnen een intranetomgeving. Op deze wijze is uw privacy gewaarborgd.
De persoonlijke gegevens die u invoert zijn en blijven altijd uw gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit worden doorgegeven aan derden. Uiteraard onderschrijven wij alle wettelijke bepalingen en voorschriften op het gebied van bescherming van persoonsgegevens en privacy, zoals die staan in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Daarbij conformeren wij ons aan de richtlijnen van de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen, GIDI-code, CEA-handleiding en Keurmerk Consument & Geldzaken.
Ja, alle correspondentie van Intrasurance wordt verzonden naar het bij de registratie opgegeven e-mailadres. Dit zal doorgaans uw persoonlijk e-mailadres zijn. U vindt deze correspondentie tevens terug in uw online verzekeringsdossier onder "Mijn e-mailberichten".
Zodra er een gebruikersnaam voor uw online verzekeringsdossier is gekozen, kan deze niet meer gewijzigd worden. Het bijbehorende wachtwoord wordt automatisch gegenereerd door onze samenwerkingspartners en rechtstreeks naar het ingevoerde e-mailadres op uw registratiescherm verzonden. U wordt direct hierover geïnformeerd via de mail en treft dit aan in uw online verzekeringsdossier. Uw wachtwoord is overigens wel te wijzigen onder "Mijn registratie".
Bij voorkeur wel. Alle communicatie van Intrasurance gaat via de mail en via uw online verzekeringsdossier. Heeft u echter geen e-mailadres en bent u ook niet van plan om dit aan te schaffen, dan kunt u ons daar telefonisch over informeren. Officieel benodigde documenten, zoals bijvoorbeeld "de groene kaart", stuurt Intrasurance echter altijd per post naar u op, één dag na de ingangs-, mutatie- of hoofdpremievervaldatum van de verzekering.
Hiervoor moet u ingelogd zijn in uw online verzekeringsdossier. U kiest het tabblad "Mijn e-mailberichten". Hier vindt u al uw facturen samen met de overige e-mailberichten die door Intrasurance zijn verzonden. De facturen herkent u aan het onderwerp: "Faktuur".
Hiervoor moet u ingelogd zijn in uw online verzekeringsdossier. U kiest het tabblad "Mijn e-mailberichten". Hier vindt u al uw facturen samen met de overige e-mailberichten die door Intrasurance zijn verzonden. De facturen herkent u aan het onderwerp: "Faktuur".
You Sure bemiddelt niet rechtstreeks in verzekeringen, maar legt zich toe op het in volmacht uitvoeren van werkzaamheden voor verzekeraars. You Sure heeft zich daarbij gespecialiseerd in het vereenvoudigen van deze werkzaamheden door het ontwikkelen en toepassen van intelligente en ‘state-of-the-art technology’. You Sure kan daardoor simple risk-verzekeringen online scherp geprijsd aanbieden.
Wijzigingen kunt u per direct uitvoeren in uw online verzekeringsdossier. Wij attenderen u erop dat aanpassingen consequenties kunnen hebben op de premie die u betaalt. U kunt ook per dag uw verzekering opzeggen. You Sure stort de restitutie van de premie dan op uw rekening.
U kunt onze voordelen ontdekken door de premie online te berekenen met het klikken op de knop "Bereken uw premie". Daarnaast zijn er per verzekering specifieke voordelen op te noemen. Neem bijvoorbeeld de personenautoverzekering:
- Gemak in combinatie met de laagste premies
- U zit nergens aan vast: dagelijks zonder opzegtermijn opzegbaar
- 24 uur per dag, 7 dagen per week wereldwijd (www.) bereikbaar
- U beheert uw eigen online verzekeringsdossier
- 24-uurs Schadeservice
- Privacy Policy conform richtlijn Wft en CEA
- Veilig en betrouwbaar (registratie bij AFM, Kifid)
- Milieuvriendelijk (papierloos)
Nee, u bent ook verzekerd tijdens de volgende gebeurtenissen:
- Het in- en uitstappen van het in de polis genoemde voertuig
- Het verrichten van of helpen bij noodreparaties aan het in de polis genoemde motorrijtuig onderweg
- Het schoonmaken van ruiten en het bijvullen van brandstof voor het in de polis genoemde motorrijtuig tijdens het oponthoud bij een tankstation
Nee, in de meeste gevallen dekt de zorgverzekering uw kosten voor geneeskundige hulp in het buitenland niet of slechts gedeeltelijk. De hoogte van de vergoeding voor in het buitenland gemaakte kosten voor noodzakelijke medische zorg wordt door uw zorgverzekeraar bepaald op basis van de tarieven die gangbaar zijn in Nederland. Het is daarom mogelijk dat u moet bijbetalen of dat u helemaal geen vergoeding krijgt van uw zorgverzekeraar. De dekking geneeskundige kosten binnen deze reisverzekering is een aanvulling op uw zorgverzekering. Afhankelijk van uw zorgverzekering en uw reisbestemming is het aan te raden deze kosten mee te verzekeren.
Ja, er is geen dekking binnen de rechtsbijstandverzekering, wanneer het geschil is ontstaan binnen drie maanden na de ingangsdatum van de verzekering. Wanneer het geschil een arbeidsconflict betreft, geldt een wachttijd van zes maanden en bij onteigening twaalf maanden. Heeft u direct voorafgaand aan de ingangsdatum van de verzekering bij een andere verzekeraar een verzekering met dezelfde dekking gehad, dan geldt de wachttijd niet.
De herbouwwaarde is het bedrag dat U nodig heeft om uw huis opnieuw te bouwen, wanneer het totaal verloren is gegaan, in de zelfde staat en kwaliteit waarin het was voor de ramp. Als herbouwwaarde kunt u, indien u reeds verzekerd bent en de te verzekeren herbouwwaarde bij het aangaan van die verzekering correct is vastgesteld, het verzekerde bedrag van uw huidige polis nemen. Bij een nieuw gekocht huis wordt de koopprijs van het huis, verminderd met de waarde van de grond, en vermeerderd met 10%, als herbouwwaarde genomen en aangezien de verzekerde bedragen van uw woonhuisverzekering elk jaar worden aangepast aan de index van de bouwprijzen blijft de verzekerde herbouwwaarde door de tijd correct, mits u kosten van eventuele aan- en verbouwingen opgeeft en de verzekerde bedragen daarop worden aangepast.
Om juridisch advies aan te vragen, moet u inloggen in uw online verzekeringsdossier. U kan een schade melden onder "Mijn schades". Bij "Omschrijving" geeft u vervolgens een korte omschrijving van het geschil. Na het melden van de schade zal de rechtsbijstandverzekeraar de zaak in behandeling nemen en dan kan er om juridisch advies worden gevraagd.
- U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik op het tabblad "Mijn verzekeringen".
- Klik op "Details".
- Klik onder het contract op "Wijzigen".
- U kunt nu de gegevens in uw contract wijzigen. Na de wijziging kunt u het contract "Herberekenen".
- Klik op "Volgende Stap".
- U kunt de wijziging nu definitief maken door "Ja ik ga akkoord" aan te klikken.
- U vult uw wachtwoord in en klikt op "Bevestigen".
Het kortingspercentage voor uw verzekering wordt bepaald op basis van het aantal jaren dat u schadevrij heeft gereden. In het geval van een auto wordt het aantal schadevrije jaren van elke verzekerde in een landelijke database genaamd Roy-data geregistreerd. Onze partners controleren het aantal door u opgegeven schadevrije jaren in Roy-data. Als u een verzekering heeft beëindigd, ontvangt u van uw verzekeraar een bonus/malus-verklaring, met daarin het door u opgebouwde aantal schadevrije jaren. Bent u het niet eens met de door ons gehanteerde bonus/malus-korting, dan kunt u uw bonus/malus-verklaring opsturen naar You Sure B.V., Postbus 4054, 2980 GB Ridderkerk. Deze zal dan als uitgangspunt voor uw kortingspercentage worden gebruikt. Omdat opgebouwde schadevrije jaren op een bromfiets niet in Roy-data komen te staan zult u, nadat u uw bromfietsverzekering heeft beëindigd, een originele royementsverklaring moeten opvragen bij uw verzekeraar. Dit originele document dient u op te sturen naar You Sure, Postbus 31, 2150 AA Nieuw Vennep.
Ja, dat kan, alleen niet via deze site. Deze is uitsluitend bestemd voor het online sluiten van niet-zakelijke verzekeringen. Wij verzoeken u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen.
Zodra u bij het autobedrijf bent om de nieuwe auto op te halen, belt u You Sure op en vraagt u ons ten behoeve van u direct de mutatie uit te voeren op de lopende verzekering.
Er kunnen geen schadevrije jaren worden overgenomen van leaseverklaringen. Omdat een leaseverklaring een officieel document is kunnen er doorgaans wel extra treden worden overgenomen op de nieuwe personenautoverzekering. Wij verzoeken u ons daarover via de mail te informeren. U kunt uw officiële leaseverklaring met vermelding van uw You Sure-klant- en/of contractunummer sturen naar You Sure B.V., Postbus 4054, 2980 GB Ridderkerk.
U kunt, als u dat wilt, op het moment dat u de verkochte of ingeruilde auto door een nieuwe auto heeft vervangen, de verzekering op deze omruildatum wijzigen. U kunt dan de verzekerde condities aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.
U volgt dezelfde procedure als bij één verzekering oversluiten. Deze procedure herhaalt u voor alle over te zetten polissen binnen uw huidige combi/pakketpolis. U vult elke keer hetzelfde polisnummer van uw huidige polis in. U zorgt dat alleen de door u aangegeven verzekeringen worden beëindigd, op de door u aangegeven datum of de eerst volgende premievervaldatum. Indien niet alle polissen uit de huidige combi- of pakketpolis worden overgesloten, kan dit gevolgen hebben voor de premiehoogte van de niet-overgesloten polissen.
U kunt iedere verzekering direct afsluiten via uw online verzekeringsdossier, ook als u al een verzekering bij een andere verzekeraar heeft lopen en de vervaldatum nog ver in de toekomst ligt. Op de bevestigingspagina treft u een button aan die verwijst naar de pagina 'Formulieren'. Deze bevestiging wordt naar u verzonden nadat de aanvraag is bevestigd met het wachtwoord. Via de button is een voorbeeld van een opzegbrief te downloaden die u kunt gebruiken om de nog lopende verzekering(en) op te zeggen. U kunt dit formulier uitprinten, invullen, ondertekenen en naar de verzekeraar sturen, binnen de opzegtermijn. Wij raden u aan niet te wachten tot de afloopdatum van een huidige polis, want dat wordt maar al te vaak vergeten.
De Doorlopende Reisverzekering is in Nederland geldig, wanneer er sprake is van een geboekte vakantie. Familiebezoek of dagtrips in Nederland zijn niet verzekerd. In geval van schade moet een boekingsbevestiging of een reserveringsformulier overlegd kunnen worden.
Nee, de tariefstelling van deze verzekering is gebaseerd op een periode van minimaal 1 jaar. Zoals de naam al zegt, betreft het hier een doorlopende reisverzekering.
Meer dan vijf inzittenden verzekeren is uitsluitend mogelijk wanneer de auto beschikt over meer dan vijf zitplaatsen. In dat geval zal het totaal verzekerd bedrag bij schade worden verdeeld over het daadwerkelijk aantal inzittenden. Er kan ook gekozen worden voor een hoger verzekerd bedrag.
Ja, u kunt gerust de ene verzekering nu afsluiten en voor de andere een latere ingangsdatum kiezen.
Nee, het verhuren van een woning valt niet onder de dekking aangezien dit als bedrijfsmatige activiteit wordt aangemerkt. De rechtsbijstandverzekering particulier en gezin biedt alleen dekking voor particuliere activiteiten.
Wij raden aan om dit zo snel mogelijk via onze site aan ons te melden via uw uw online verzekeringsdossier. Wanneer u meer kilometers rijdt dan opgegeven, kunt u in een andere categorie komen en dit kan gevolgen hebben voor de premie. Het niet opgeven van het juiste aantal kilometers kan ook een gevolg hebben voor de afhandeling bij eventuele schade.
Als het kenteken van de auto niet op naam van de verzekeringnemer geregistreerd staat bij het RDW kan Intrasurance de verzekering niet accepteren.
Als het voertuig voor een langere periode niet verzekerd is geweest kan Intrasurance het voertuig niet accepteren.
Als u door schade een negatief aantal schadevrije jaren heeft opgebouwd valt u onder een bijzonder risico. Op dit moment biedt Intrasurance geen verzekering aan voor deze risico's.
Voor acceptatie van een verzekering maakt Intrasurance gebruik van een landelijk registratiesysteem. Valt u buiten een van de door Intrasurance gehanteerde normen afgeleid van dit registratiesysteem, dan accepteren zij u niet. Voor verdere inlichtingen verwijzen wij u naar het secretariaat van Stichting CIS. Op de website www.stichtingcis.nl is een aanvraagformulier te downloaden voor het aanvragen van inzagerecht. Deze procedure wordt ook uitgebreid toegelicht. Ook kunt u bellen met telefoonnummer 030-6935668.
Een vrijwaringsbewijs krijgt u als u uw auto verkoopt. Verkoopt u uw auto aan een door de RDW erkend autobedrijf, dan stellen zij dit op. Verkoopt u uw auto aan een particulier persoon, dan dient hij/zij hiervoor zorg te dragen bij het postkantoor. Met dit vrijwaringsbewijs toont u aan dat u niet langer de juridische eigenaar bent van de auto en dus niet meer aansprakelijk voor de voertuiggebonden verplichtingen, zoals het betalen van APK, motorrijtuigenbelasting en de verzekering.
Onder de dekking van de persoonlijke ongevallenverzekering vallen onder andere:
- De gevolgen van een verkeerde medische behandeling, wondinfectie of bloedvergiftiging
- Lichamelijk letsel door zelfverdediging
- Acute vergiftiging door het binnenkrijgen van giftige en/of bijtende gassen, dampen, stoffen, vloeistoffen
- Verstuiking, ontwrichting, spier- en/of peesverrekking
- Bevriezing, verbranding
- Verdrinking, verstikking of zonnesteek
- Bacteriële of virusbesmetting door een val in een vaste of vloeibare stof.
Voor een compleet overzicht verwijzen wij u naar de voorwaarden van de persoonlijke ongevallen verzekering.
U treft de actuele voorwaarden aan onder 'Lees meer' bij 2e Gezinsauto. Ook die ten aanzien van een motor als 2e gezinsvoertuig.
Daaronder worden begrepen munt-, postzegel-, kristal- of zilverwerkverzamelingen. Muziekinstrumenten vallen onder de rubriek 'Huisraad'.
De verzekering die de schadesoorten die u noemt dekt is de volledige cascodekking. Daarmee wordt de schade die u toebrengt aan de door u geleende auto vergoed. Houdt u er wel rekening mee dat als de schade-oorzaak door uw toedoen (schuld) is ontstaan, er een terugval in bonus/maluskorting en dus een stijging van de toekomstige jaarpremie uit deze claim ontstaat. N.B. U kunt in dit geval géén beroep doen op uw Particuliere Aansprakelijkheidsverzekering!
Bij een (echt)paar zonder kinderen:
- De in de verzekering genoemde verzekeringnemer
- De echtgeno(o)t(e) van verzekeringnemer of degene met wie hij/zij ongehuwd samenwoont, mits er sprake is van een samenlevingscontract.
Bij een gezin met kinderen zijn meeverzekerd:
- De thuiswonende ongehuwde kinderen van het gezin
- Studerende uitwonende kinderen tot 21 jaar
- Pleegkinderen
Bij een eenoudergezin zijn verzekerd:
- De in de verzekering genoemde verzekeringnemer
- De thuiswonende ongehuwde kinderen van het gezin
- Studerende uitwonende kinderen tot 21 jaar
- Pleegkinderen
Tenzij anders is aangegeven in de polis, zal de uitkering als volgt door de verzekeraar gedaan worden:
- In geval van overlijden van verzekerde wordt uitgekeerd aan de echtgeno(o)t(e), danwel de partner, mits er sprake is van een samenlevingscontract
- In geval van blijvende invaliditeit wordt uitgekeerd aan verzekerde, echter voor minderjarigen aan de (pleeg)ouders
Ja dat is mogelijk. Wij incasseren uw premie ten behoeve van de verzekeraar waar wij uw verzekering(en) ondergebracht hebben. Wanneer er echter een verzekering via onze volmachtpartner Intrasurance afgesloten is dan kan u NIET via acceptgiro betalen. Intrasurance incasseert enkel via automatische incasso.
Het rekeningnummer van uw bank of giro is nodig voor het betalingsverkeer (betaling uitsluitend via automatische incasso) tussen u en Intrasurance B.V. (de verzekeraar).
- U zit nergens aan vast: dagelijks zonder opzegtermijn opzegbaar
- 24 uur per dag, 7 dagen per week wereldwijd (www.) bereikbaar
- U beheert uw eigen online dossier
- 24-uurs Schadeservice
- Privacy Policy conform richtlijn Wft en CEA
- Veilig en betrouwbaar (registratie bij AFM, Kifid)
- Milieuvriendelijk (papierloos)
- Klik onder het inloggedeelte op “Wachtwoord vergeten”.
- Vul uw huidige gebruikersnaam die vermeld wordt op uw factuur in of uw e-mailadres.
- Klik op “Opvragen”.
- Binnen één minuut ontvangt u een mail in uw mailbox met daarin een door de computer gegenereerd “nieuw wachtwoord”.
- Dit wachtwoord kunt u later in uw online verzekeringsdossier onder Mijn registratie aanpassen in een persoonlijk wachtwoord.
- Vul dit wachtwoord in of kopieer en plak het in het inlogvenster op de site.
Wijzigingen kunt u per direct uitvoeren in uw online dossier. Wij attenderen u erop dat aanpassingen consequenties kunnen hebben op de premie die u betaalt. U kunt ook per direct de verzekering opzeggen. Intrasurance stort de restitutie van de premie dan op uw rekening.
Hiervoor moet u ingelogd zijn op uw persoonlijk online verzekeringsdossier. U kiest het tabblad "Mijn e-mailberichten". Hier vindt u al uw facturen samen met de overige e-mailberichten die door Intrasurance zijn verzonden. De facturen herkent u aan het onderwerp: "Faktuur".
Intrasurance biedt u een veilige en betrouwbare gebruikersomgeving. Om dit te realiseren kunt u standaard gebruik maken van Secure Sockets Layer (SSL), een technische standaard die u in staat stelt om op veilige wijze uw gegevens over het Internet te verzenden. Secure Sockets Layer zorgt ervoor dat de communicatie tussen uw computer en het systeem van Intrasurance wordt versleuteld. Hierdoor zijn andere partijen niet in staat om uw gegevens te onderscheppen en te lezen; zelfs niet door systeembeheerders binnen een intranetomgeving. Op deze wijze is uw privacy gewaarborgd.
U kunt onze voordelen ontdekken door de premie online te berekenen met het klikken op de knop "Bereken uw premie". Daarnaast zijn er per verzekering specifieke voordelen op te noemen. Neem bijvoorbeeld de personenautoverzekering:
- Gemak in combinatie met de laagste premies
- U zit nergens aan vast: dagelijks zonder opzegtermijn opzegbaar
- 24 uur per dag, 7 dagen per week wereldwijd (www.) bereikbaar
- U beheert uw eigen online dossier
- 24-uurs Schadeservice
- Privacy Policy conform richtlijn Wft en CEA
- Veilig en betrouwbaar (registratie bij AFM, Kifid)
- Milieuvriendelijk (papierloos)
De persoonlijke gegevens die u invoert zijn en blijven altijd uw gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit worden doorgegeven aan derden. Uiteraard onderschrijven wij alle wettelijke bepalingen en voorschriften op het gebied van bescherming van persoonsgegevens en privacy, zoals die staan in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Daarbij conformeren wij ons aan de richtlijnen van de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen, GIDI-code, CEA-handleiding en Keurmerk Consument & Geldzaken.
Het rekeningnummer van uw bank is nodig voor het betalingsverkeer (betaling uitsluitend via automatische incasso) tussen u en Intrasurance B.V. (de verzekeraar).
De verschuldigde premiebedragen worden door middel van een automatische incassoprocedure door Intrasurance van uw bankrekening afgeschreven. Bent u het onverhoopt met een afschrijving of het bedrag niet eens, dan kan u middels een eenvoudige mededeling aan uw bank het betreffende afgeschreven bedrag direct op uw rekening laten terugstorten. U blijft dus te allen tijde volledig baas over uw rekening en saldo.
Om uw e-mailadres te wijzigen moet u eerst inloggen op onze site. In uw persoonlijk online verzekeringsdossier kiest u het tabblad "Mijn registratie" om uw e-mailadres te wijzigen.
Aanpassingen kunt u doorvoeren in uw eigen online verzekeringsdossier. Een adreswijziging die van invloed is op een verzekering, zult u zowel bij uw registratie als bij de verzekering zelf moeten doorvoeren. Wij attenderen u erop dat aanpassingen consequenties kunnen hebben op de premie die u betaalt.
U kunt uw berekeningen eenvoudig opslaan door op de knop "berekening 4 weken bewaren" te klikken. Deze knop staat onderaan elke berekening. Nadat u zichzelf met een gebruikersnaam en wachtwoord heeft geregistreerd, kunt u deze berekeningen vier weken lang opnieuw oproepen in het eigen dossier.
Bij voorkeur wel. Alle communicatie van Intrasurance gaat via de mail en via uw online verzekeringsdossier. Heeft u echter geen e-mailadres en bent u ook niet van plan om dit aan te schaffen, dan kunt u ons daar telefonisch over informeren. Officieel benodigde documenten, zoals bijvoorbeeld "de groene kaart", stuurt Intrasurance echter altijd per post naar u op, één dag na de ingangs-, mutatie- of hoofdpremievervaldatum van de verzekering.
Intrasurance biedt u een veilige en betrouwbare gebruikersomgeving. Om dit te realiseren kunt u standaard gebruik maken van Secure Sockets Layer (SSL), een technische standaard die u in staat stelt om op veilige wijze uw gegevens over het Internet te verzenden. Secure Sockets Layer zorgt ervoor dat de communicatie tussen uw computer en het systeem van Intrasurance wordt versleuteld. Hierdoor zijn andere partijen niet in staat om uw gegevens te onderscheppen en te lezen; zelfs niet door systeembeheerders binnen een intranetomgeving. Op deze wijze is uw privacy gewaarborgd.
De persoonlijke gegevens die u invoert zijn en blijven altijd uw gegevens. Deze gegevens zullen dan ook nooit worden doorgegeven aan derden. Uiteraard onderschrijft Intrasurance B.V. alle wettelijke bepalingen en voorschriften op het gebied van bescherming van persoonsgegevens en privacy, zoals die staan in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Daarbij conformeert Intrasurance zich aan de richtlijnen van de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen, GIDI-code, CEA-handleiding en Keurmerk Consument & Geldzaken.
Zodra er een gebruikersnaam voor uw online verzekeringsdossier is gekozen, kan deze niet meer gewijzigd worden. Het bijbehorende wachtwoord wordt automatisch gegenereerd door Intrasurance en rechtstreeks naar het ingevoerde e-mailadres op uw registratiescherm verzonden. U wordt direct hierover geïnformeerd via de mail en treft dit aan in uw persoonlijk online dossier. Uw wachtwoord is overigens wel te wijzigen onder "Mijn registratie".
Ja, alle correspondentie van Intrasurance wordt verzonden naar het bij de registratie opgegeven e-mailadres. Dit zal doorgaans uw persoonlijk e-mailadres zijn. U vindt deze correspondentie tevens terug in uw online verzekeringsdossier onder "Mijn e-mailberichten".
U kunt van berekeningen en andere schermen op een eenvoudige wijze een print maken. Ga met uw aanwijzer in het gebied staan dat u wilt afdrukken. Druk op de rechtermuisknop. Kies daar voor 'afdrukken'. Dat is alles! Maar nog eenvoudiger is het om uw berekening op te slaan met de knop "opslaan". Bovendien vindt u bij veel schermen de knop 'printvriendelijke versie'.
Door de volledig geautomatiseerde werkwijze van Intrasurance B.V. is het niet mogelijk om met acceptgiro te betalen. Alle premies worden geïnd door middel van automatische incasso.
Om een huisadres te wijzigen moet u eerst via de site inloggen op uw online verzekeringsdossier. U kiest vervolgens het tabblad "Mijn registratie" om de adreswijziging door te voeren. Wanneer het een adreswijziging betreft die ook op een verzekering van toepassing is, dan dient u deze ook in de polis door te voeren. Zodra u in het betreffende verzekeringsscherm bent, klikt u eerst op wijzigen en brengt vervolgens de aanpassing aan. Voor een uitvoerige beschrijving over het wijzigen van uw huisadres klik hier.
Intrasurance bemiddelt niet rechtstreeks in verzekeringen, maar legt zich toe op het in volmacht uitvoeren van werkzaamheden voor verzekeraars. Intrasurance heeft zich daarbij gespecialiseerd in het vereenvoudigen van deze werkzaamheden door het ontwikkelen en toepassen van intelligente en ‘state-of-the-art technology’. Intrasurance kan daardoor simple risk-verzekeringen online scherp geprijsd aanbieden.
U kunt iedere verzekering direct afsluiten via de online module, ook als u al een verzekering bij een andere verzekeraar heeft lopen en de vervaldatum nog ver in de toekomst ligt. Op de bevestigingspagina treft u een button aan die verwijst naar de pagina 'Formulieren'. Deze bevestiging wordt naar u verzonden nadat de aanvraag is bevestigd met het wachtwoord. Via de button is een voorbeeld van een opzegbrief te downloaden die u kunt gebruiken om de nog lopende verzekering(en) op te zeggen. U kunt dit formulier uitprinten, invullen, ondertekenen en naar de verzekeraar sturen, binnen de opzegtermijn. Wij raden u aan aan niet te wachten tot de afloopdatum van een huidige polis, want dat wordt maar al te vaak vergeten.
U volgt dezelfde procedure als bij één verzekering oversluiten. Deze procedure herhaalt u voor alle over te zetten polissen binnen uw huidige combi/pakketpolis. U vult elke keer hetzelfde polisnummer van uw huidige polis in. U zorgt dat alleen de door u aangegeven verzekeringen worden beëindigd, op de door u aangegeven datum of de eerst volgende premievervaldatum. Indien niet alle polissen uit de huidige combi- of pakketpolis worden overgesloten, kan dit gevolgen hebben voor de premiehoogte van de niet-overgesloten polissen.
Een vrijwaringsbewijs krijgt u als u uw auto verkoopt. Verkoopt u uw auto aan een door de RDW erkend autobedrijf, dan stellen zij dit op. Verkoopt u uw auto aan een particulier persoon, dan dient hij/zij hiervoor zorg te dragen bij het postkantoor. Met dit vrijwaringsbewijs toont u aan dat u niet langer de juridische eigenaar bent van de auto en dus niet meer aansprakelijk voor de voertuiggebonden verplichtingen, zoals het betalen van APK, motorrijtuigenbelasting en de verzekering.
Het kortingspercentage voor uw verzekering wordt bepaald op basis van het aantal jaren dat u schadevrij heeft gereden. In het geval van een auto wordt het aantal schadevrije jaren van elke verzekerde in een landelijke database genaamd Roy-data geregistreerd. Intrasurance controleert het aantal door u opgegeven schadevrije jaren in Roy-data. Als u een verzekering heeft beëindigd, ontvangt u van uw verzekeraar een bonus/malus-verklaring, met daarin het door u opgebouwde aantal schadevrije jaren. Bent u het niet eens met de door ons gehanteerde bonus/malus-korting, dan kunt u uw bonus/malus-verklaring aan opsturen naar Intrasurance BV, Postbus 5009, 5201 GA 's-Hertogenbosch. Deze zal dan als uitgangspunt voor uw kortingspercentage worden gebruikt. Omdat opgebouwde schadevrije jaren op een bromfiets niet in Roy-data komen te staan zult u, nadat u uw bromfietsverzekering heeft beëindigd, een originele royementsverklaring moeten opvragen bij uw verzekeraar. Dit originele document dient u op te sturen naar Intrasurance BV, Postbus 5009, 5201 GA 's-Hertogenbosch.
U kunt, als u dat wilt, op het moment dat u de verkochte of ingeruilde auto door een nieuwe auto heeft vervangen, de verzekering op deze omruildatum wijzigen. U kunt dan de verzekerde condities aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.
- U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik op het tabblad “Mijn verzekeringen”.
- Klik op “Details”.
- Klik onder het contract op “Wijzigen”.
- U kunt nu de gegevens in uw contract wijzigen. Na de wijziging kunt u het contract “Herberekenen”.
- Klik op “Volgende Stap”.
- U kunt de wijziging nu definitief maken door “Ja ik ga akkoord” aan te klikken.
- U vult uw wachtwoord in en klikt op “Bevestigen”.
U treft de actuele voorwaarden aan onder 'Lees meer' bij 2e Gezinsauto. Ook die ten aanzien van een motor als 2e gezinsvoertuig.
Er kunnen geen schadevrije jaren worden overgenomen van leaseverklaringen. Omdat een leaseverklaring een officieel document is kunnen er doorgaans wel extra treden worden overgenomen op de nieuwe personenautoverzekering. Wij verzoeken u ons daarover via de mail te informeren. U kunt uw officiële leaseverklaring met vermelding van uw Intrasurance-klant- en/of contractunummer sturen naar Intrasurance BV, Postbus 5009, 5201 GA te 's-Hertogenbosch.
Zodra u bij het autobedrijf bent om de nieuwe auto op te halen, belt u ons als uw assurantieadviseur op en vraagt u ons ten behoeve van u direct de mutatie uit te voeren op de lopende verzekering.
Indien een polis met terugwerkende kracht (datum in het verleden) beëindigd moet worden, dan zult u ons hierover moeten informeren. De beëindiging kan dan door Intrasurance met terugwerkende kracht worden doorgevoerd. U heeft daarnaast de mogelijkheid om zelf een polis direct te beëindigen in uw online verzekeringsdossier. Deze beëindiging kan echter NIET met terugwerkende kracht worden doorgevoerd. Ook is het niet mogelijk de beëindigingsdatum aan te passen.
Wij raden aan om dit zo snel mogelijk via onze site aan ons te melden via uw uw online verzekeringsdossier. Wanneer u meer kilometers rijdt dan opgegeven, kunt u in een andere categorie komen en dit kan gevolgen hebben voor de premie. Het niet opgeven van het juiste aantal kilometers kan ook een gevolg hebben voor de afhandeling bij eventuele schade.
Ja, dat kan, alleen niet via deze site. Deze is uitsluitend bestemd voor het online sluiten van niet-zakelijke verzekeringen. Wij verzoeken u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen.
Ja, u kunt gerust de ene verzekering nu afsluiten en voor de andere een latere ingangsdatum kiezen.
De verzekering die de schadesoorten die u noemt dekt is de volledige cascodekking. Daarmee wordt de schade die u toebrengt aan de door u geleende auto vergoed. Houdt u er wel rekening mee dat als de schade-oorzaak door uw toedoen (schuld) is ontstaan, er een terugval in bonus/maluskorting en dus een stijging van de toekomstige jaarpremie uit deze claim ontstaat. N.B. U kunt in dit geval géén beroep doen op uw Particuliere Aansprakelijkheidsverzekering!
Nee, u bent ook verzekerd tijdens de volgende gebeurtenissen:
- Het in- en uitstappen van het in de polis genoemde voertuig
- Het verrichten van of helpen bij noodreparaties aan het in de polis genoemde motorrijtuig onderweg
- Het schoonmaken van ruiten en het bijvullen van brandstof voor het in de polis genoemde motorrijtuig tijdens het oponthoud bij een tankstation
Staat het kenteken niet op naam?
Als het kenteken van de auto niet op naam van de verzekeringnemer geregistreerd staat bij het RDW kan Intrasurance de verzekering niet accepteren.
Is het voertuig voor een langere periode niet verzekerd geweest?
Als het voertuig voor een langere periode niet verzekerd is geweest kan Intrasurance het voertuig niet accepteren.
Heeft u een negatief aantal schadevrije jaren?
Als u door schade een negatief aantal schadevrije jaren heeft opgebouwd valt u onder een bijzonder risico. Op dit moment biedt Intrasurance geen verzekering aan voor deze risico's.
Heeft u een vermelding in het landelijk systeem "vertrouwelijke mededelingen"?
Voor acceptatie van een verzekering maakt Intrasurance gebruik van een landelijk registratiesysteem. Valt u buiten een van de door Intrasurance gehanteerde normen afgeleid van dit registratiesysteem, dan accepteren zij u niet. Voor verdere inlichtingen verwijzen wij u naar het secretariaat van Stichting CIS. Op de website www.stichtingcis.nl is een aanvraagformulier te downloaden voor het aanvragen van inzagerecht. Deze procedure wordt ook uitgebeid toegelicht. Ook kunt u bellen met telefoonnummer 030-6935668.
Meer dan vijf inzittenden verzekeren is uitsluitend mogelijk wanneer de auto beschikt over meer dan vijf zitplaatsen. In dat geval zal het totaal verzekerd bedrag bij schade worden verdeeld over het daadwerkelijk aantal inzittenden. Er kan ook gekozen worden voor een hoger verzekerd bedrag.
Tenzij anders is aangegeven in de polis, zal de uitkering als volgt door de verzekeraar gedaan worden:
- Ingeval van overlijden van verzekerde wordt uitgekeerd aan de echtgeno(o)t(e), danwel de partner, mits er sprake is van een samenlevingscontract.
- Ingeval van blijvende invaliditeit wordt uitgekeerd aan verzekerde, echter voor minderjarigen aan de (pleeg)ouders.
Onder de dekking van de persoonlijke ongevallenverzekering vallen onder andere:
- De gevolgen van een verkeerde medische behandeling, wondinfectie of bloedvergiftiging
- Lichamelijk letsel door zelfverdediging
- Acute vergiftiging door het binnenkrijgen van giftige en/of bijtende gassen, dampen, stoffen, vloeistoffen
- Verstuiking, ontwrichting, spier- en/of peesverrekking
- Bevriezing, verbranding
- Verdrinking, verstikking of zonnesteek
- Bacteriële of virusbesmetting door een val in een vaste of vloeibare stof.
Voor een compleet overzicht verwijzen wij u naar de voorwaarden van de persoonlijke ongevallen verzekering.
Het is van belang dat u een schade zo snel mogelijk meldt. Om uw schade online te melden, moet u via de site inloggen op uw persoonlijk verzekeringsdossier. Onder het tabblad “Mijn schades” kunt u de schade eenvoudig melden. Direct na de melding van uw schade, ontvangt u een bevesting via de mail, waarin de behandelde partij en uw schadenummer vermeld zijn. De schadebehandelaar zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de afhandeling verder met u te regelen.
U bent in principe vrij in het kiezen van een bedrijf dat uw schade kan herstellen. Alleen kan dit op het eigen risico van invloed zijn. Kijk naar de voorwaarden bij het verzekeringsproduct. Zodra u uw schade online heeft gemeld, ontvangt u in de bevestiging via de mail informatie over de wijze waarop de schade kan worden afgehandeld.
Na het online melden van uw schade via uw persoonlijk verzekeringsdossier, ontvangt u een bevestiging via de mail. Hierin staan uw schadebehandelaar en diens contactgegevens vermeld. Let op dat u het schadenummer rechts bovenaan op het schadeformulier vermeldt! U kunt een digitaal schadeformulier overigens downloaden onder Formulieren.
Daarvoor zijn wij als uw assurantieadviseur. Houd alstublieft uw klantnummer en eventueel uw schadenummer bij de hand als u ons belt. U kunt ons ook altijd mailen.
Belangrijk is de schademelding direct te doen voor een directe follow-up (binnen 24 uur). Heeft u echter geen online mogelijkheid? Dan valt het aan te bevelen de schade bij ons te melden. Voor werkelijke paniek en hoogste urgentie, bijvoorbeeld in geval van een grote brand, belt u het alarmnummer voor directe hulp.
Belangrijk is de schademelding direct te doen voor een directe follow-up (binnen 24 uur). Heeft u echter geen online mogelijkheid? Dan valt het aan te bevelen de schade bij ons te melden. Voor werkelijke paniek en hoogste urgentie, bijvoorbeeld in geval van een grote brand, belt u het alarmnummer voor directe hulp.
Deze verzekering dekt de schade door brand of inbraak aan voorraden of uw bedrijfsinventaris. Een voorwaarde voor deze verzekering is dat het pand goed is beveiligd. Op uw goederen- en inventarisverzekering zijn alle objecten die niet onlosmakelijk met de grond zijn verbonden (dat is de definitie van onroerend goed), uw gebouwen en opstallen verzekerd. Het is aan te bevelen uw opstal- en inventarisverzekering te combineren omdat bij een brand op allebei de polissen een schade zal ontstaan.
Zonder bedrijfspand kunt u niet. Of u nu een restaurant, fabriek of kantoor heeft: in uw bedrijfspand staan uw computers, uw administratie, komt uw personeel dagelijks werken en ontvangt u klanten. Daarnaast is er vaak een niet onaanzienlijk kapitaal in geïnvesteerd. Een kapitaal dat u, en uw financiers, goed wilt beschermen tegen allerlei risico’s. Een gebouwenverzekering is daar de oplossing voor. Het dekt de schade aan uw bedrijfsgebouw als gevolg van brand, blikseminslag of ontploffing.

Uw gebouwverzekering is nauw verweven met uw inventarisverzekering en eventueel uw bedrijfsschadeverzekering. Het is raadzaam om deze niet gescheiden af te sluiten maar bij voorkeur op één polis onder te brengen.
Heeft u een winkel of een showroom of zijn er in uw bedrijf veel glasvitrines? In dat geval hoort een glasverzekering thuis in uw verzekeringspakket. Met onze glasverzekering volstaat één telefoontje bij glasschade naar een van onze schadebehandelaars. Zij zorgen ervoor dat er een glasschadeherstelbedrijf bij u langskomt en dat er noodvoorzieningen getroffen worden als dat nodig is. De schade wordt vergoed in natura: de verzekeringsmaatschappij betaalt de reparatie en de noodvoorziening.
Dit is een ‘All-risk’ dekking voor uw hardware, software en de kosten gepaard gaand met het herstel (reconstructie of extra kosten) na een gedekt voorval. Doel van de computerverzekering is om u schadeloos te stellen bij onvoorziene gebeurtenissen en daarom zijn in principe alleen reparatie- en vervangingskosten verzekerd. Afschrijving of normale waardevermindering is niet meeverzekerd.
Deze verzekering dekt het verlies en diefstal van geld, geldswaardige papieren en elektronisch geld. Ook bent u verzekerd in het geval u vals geld ontvangt.
Brand of inbraak in uw bedrijf hebben vaak niet alleen directe materiële schade tot gevolg. De kans bestaat dat uw bedrijf tijdelijk stil komt te liggen. In die tijd verdient u niets, terwijl de kosten blijven doorlopen. Een bedrijfsschadeverzekering vergoedt deze kosten.
Een brandverzekering dekt de gevolgen van brand, ontploffing en vele andere in de verzekeringspolis genoemde evenementen. De brandverzekering kan gelden voor uw opstal, inventaris, bedrijfsuitrusting en goederen aanwezig op de in de polis vermelde risico-adressen.
Als u tegen hoge kosten een lichtreclame tegen uw gevel hebt laten aanbrengen, hebt u daar wel graag nog jaren plezier van. Met een lichtreclameverzekering kunt u de kosten van vervanging en reparatie dekken.

De verzekering keert uit bij:
- schade door bijvoorbeeld storm of blikseminslag
- schade als gevolg van brand, pogingen om een brand te blussen en ontploffing
- disfunctioneren dankzij materiaalfouten of constructiefouten
Ook bereddingskosten en opruimingskosten zijn meeverzekerd.

De schade-uitkering vindt plaats op basis van de dagwaarde.

Schade dankzij normale slijtage is uitgesloten. Dat geldt ook voor schade door onoordeelkundig uitgevoerde reparaties of schoonmaakbeurten. Schade die verhaalbaar is op de leverancier zal evenmin worden vergoed.
Ieder Nederlands motorvoertuig dient tenminste verzekerd te zijn tegen wettelijke aansprakelijkheid (WA). Dus ook de auto('s) die een bedrijf in eigendom heeft.
Als u een bedrijfsauto hebt, kunt u daarvoor een bedrijfsautoverzekering afsluiten. Als u er meer hebt, sluit u voor alle auto''s samen een bedrijfsautoverzekering af. Zijn het er meer dan tien, dan beginnen we te spreken van een wagenparkverzekering. Sommige verzekeraars noemen overigens een verzekering voor vijf bedrijfsauto''s al een wagenparkverzekering.

Een wagenparkverzekering is in feite een bedrijfsautoverzekering voor veel auto's tegelijk. Het voordeel is dat u een veel lagere premie betaalt dan als u alle auto''s afzonderlijk zou verzekeren.
Veel bedrijven vervoeren goederen zelf of laten die vervoeren. Of u deze goederen nu gebruikt of verbruikt: in veel gevallen zijn ze belangrijk (of zelfs onmisbaar) voor uw bedrijfs- en productieprocessen. Indien er aanzienlijke financiële belangen mee gemoeid zijn die u niet zelf kan of wil dragen is een goederentransportverzekering dé oplossing. Ook als u het transport van goederen uitbesteedt is een goederentransportverzekering vaak aan te bevelen. Want de aansprakelijkheid van de vervoerder is vaak beperkt tot een laag bedrag per vervoerde kilo.
De Machinebreuk verzekering dekt de materiële beschadiging van machines en installaties door eigen gebrek en door van buiten komende onheilen, zoals vallen en stoten, bedieningsfouten en overspanning.
De Machinebreuk bedrijfsschadeverzekering dekt de bedrijfsschade die ontstaat door een materiële beschadiging. Onder "bedrijfsschade" verstaan we de financiële schade als gevolg van bedrijfsstilstand of verminderde productie opbrengst.
Hiermee verzekerd u zicht tegen het risico dat u als werkgever tegenwoordig verplicht bent om uw medewerker de eerste twee jaar van diens ziekte door te betalen.
Deze verzekering biedt dekking tegen inkomensterugval bij werknemers die langer dan twee jaar ziek zijn. Al uw medewerkers die na 1 januari 2006 langer dan twee jaar ziek zijn, komen in aanmerking voor de WIA: de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen. Deze wet is opvolger van de WAO en vooral gericht op reïntegratie van medewerkers. De overheid verwacht daarin van u en uw medewerker een actieve rol. Medewerkers die er niet in slagen te reïntegreren, kunnen een dramatische terugval in inkomen krijgen. Hoeveel dat precies zal zijn, is afhankelijk van de mate waarin uw medewerker nog aan het werk is.
Indien u voor uw bedrijf of organisatie veel moet reizen is een zakenreisverzekering eigenlijk onontbeerlijk. Met een reisverzekering kunt u iedereen verzekeren die voor uw organisatie onderweg is of gaat.
Uw werknemers zijn één van de belangrijkste productiefactoren binnen uw organisatie. Indien u het als werkgever belangrijk vindt dat zij of de nabestaanden bij blijvende invaliditeit of overlijden een uitkering krijgen van u, dan is een collectieve ongevallenverzekering dé oplossing.
U kunt uw productiviteit verbeteren met een goede zorgverzekering voor uw werknemers. Door onze grip op arbeidsgerelateerde zorg, onze keuzemogelijkheden in de extra dekking en uitgebreide online-dienstverlening, kunnen wij u een samenhangend pakket voor zorg en zorggerelateerd verzuim bieden.
Wanneer u als werkgever overweegt om een collectief pensioen af te sluiten voor uw medewerkers dan is dat doorgaans geen gemakkelijke beslissing. Er zijn veel mogelijkheden en variaties en regelmatig zijn er hoge kosten mee verbonden die uw loonkosten zullen doen stijgen.

De materie en variaties voor een collectief pensioen zijn zó complex dat het zeer aan te bevelen is gebruik te maken van de diensten van een gespecialiseerde adviseur.
Een bedrijfsaanprakelijkheidsverzekering dekt de schade die kan ontstaan tijdens de uitoefening van uw bedrijf. Wanneer u bijvoorbeeld een hamer uit uw handen op een auto laat vallen, dan vergoedt zo´n verzekering de schade. Als u slecht bouwwerk aflevert en uw opdrachtgever dient een schadeclaim in, dan kunt u dit echter niet op uw verzekering afwentelen. Dat is uw eigen ondernemersrisico.
Deze verzekering dekt de schade die u aan derden toebrengt bij de uitoefening van uw beroep. De hoogte van de premie is afhankelijk van het beroep dat u uitoefent en de grootte van uw onderneming; deze ingrediënten vormen immers het ondernemersrisico.
Het gebeurt binnen het Nederlandse rechtsstelsel niet vaak, maar het is soms mogelijk de bestuurder van een rechtspersoon (vennootschap, coöperatie, vereniging of stichting) persoonlijk verantwoordelijk te stellen voor de gevolgen van zijn falen. Normaliter treedt hij op namens zijn organisatie en is die organisatie aansprakelijk voor de gevolgen. Dat geldt echter niet als de bestuurder
- zijn taak niet naar behoren heeft vervuld;
- een verkeerde beslissing heeft genomen en geen maatregelen heeft getroffen om schade te voorkomen;
- zich niet aan wettelijke voorschriften heeft gehouden, bijvoorbeeld niet tijdig heeft gemeld dat zijn bedrijf de belasting niet op tijd kan betalen;
- heeft bevorderd of toegestaan dat zijn organisatie een strafbaar feit heeft gepleegd.
Om de bestuurder te beschermen tegen de gevolgen van verkeerde beslissingen kan een organisatie voor hem een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. De verzekeraar vergoedt de kosten van rechtsbijstand en betaalt eventueel de schadeloosstelling die de bestuurder krijgt opgelegd of met hem wordt overeengekomen.
Een vervoerder is in veel gevallen aansprakelijk voor de schade die de door hem vervoerde goederen oplopen. Er zijn internationale verdragen die de aansprakelijkheid beperken, maar toch kan de vervoerder soms aanzienlijke claims krijgen. Met een vervoerders aansprakelijkheidsverzekering kan hij zich tegen die claims verzekeren.
Als ondernemer moet u zich houden aan steeds strengere milieuwetten. Brengt u schade toe aan het milieu, dan moet u zelf opdraaien voor de schade. De kosten van bijvoorbeeld bodem- of grondwatersanering kunnen hoog oplopen. Een milieuschadeverzekering biedt dekking voor het risico van bodem- en waterverontreiniging. Van belang is het begrip milieu-aantasting. De polis dekt schade veroorzaakt aan de eigen locatie en vanaf de eigen locatie. Luchtverontreiniging alsmede personenschade is uitgesloten.
Als u een rechtsbijstandverzekering heeft afgesloten, regelt de verzekeraar dat u juridische hulp krijgt. In geval van conflicten met werknemers, leveranciers, de overheid of zakenpartners. Uw onderneming of organisatie doet dagelijks transacties waarbij allerlei juridische consequenties horen. Van het kopen van kantoorartikelen tot het aannemen van personeel. Het kan u ook overkomen dat u te maken krijgt met een partij die niet naar uw verwachtingen presteert, een kwade opzet heeft, niet wil betalen of gewoonweg niet levert wat is afgesproken. Op dat moment zou u eigenlijk een juridische actie willen ondernemen. Een bedrijfsrechtsbijstandverzekering kan dan uitkomst bieden.
De CAR (Construction All Risks)-verzekering heeft tot doel om dekking te bieden tegen de financiële gevolgen van een schade bij een object in aan- of verbouw.

Als verzekerden op de verzekering worden doorgaans aangemerkt:
- de verzekeringnemer (contractant en premiebetaler)
- de opdrachtgever en diens directie
- (hoofd- en onder-)aannemers
- eventuele architecten, constructeurs alsmede overige adviseurs
Vaak wordt in het bestek aangegeven wie de verzekeringnemer is. Regelmatig komt het voor dat aannemers, onderaannemers en installateurs meeverzekerd zijn. De verzekeringnemer heeft altijd de bevoegdheid om verzekerden al dan niet toe te laten op de polis; dit eventueel met het oog op het schadevrij houden van de verzekering. Indien een verzekerde is toegelaten op de polis dan heeft deze de mogelijkheid om zelfstandig een schade te melden bij de verzekeraar en de verzekeraar mag de schadeuitkeringen rechtstreeks voldoen aan de schadelijdende partij. Of een aannemer is meeverzekerd op de CAR-verzekering is afhankelijk van de relatie met de opdrachtgever (=verzekeringnemer).
Deze verzekering dekt de schade aan uw werkmateriaal (bijv. graafmachines en vorkheftrucks) zelf door bijvoorbeeld brand, maar ook onder bepaalde voorwaarden schade die met het materiaal wordt aangebracht aan andermans bezit. Dit laatste valt namelijk buiten de dekking van uw bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
Als u als ondernemer geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakt dan heeft dat grote gevolgen voor uw inkomen en mogelijk zelfs voor uw onderneming. U bent dan immers niet meer in staat uw normale inkomen te verdienen. Bovendien biedt de overheid u geen vangnet als u door een ziekte of een ongeval niet meer volledig kunt werken. U kunt dan terugvallen op de bijstand, maar voordat u een uitkering krijgt, moet u eerst uw eigen vermogen aanspreken. Bovendien houdt de overheid bij het toekennen van een uitkering ook rekening met het inkomen van uw partner. Hoe dan ook, uw inkomsten nemen in dat geval fors af.

Bent u zelfstandige, directeur-grootaandeelhouder, vrije beroepsbeoefenaar of zzp-er, dan is een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering een absolute must. Niet alleen voor het behoud van uw levensstandaard, maar vaak ook voor de continuïteit van uw bedrijf. Bovendien is het een geruststellende gedachte dat uw inkomen goed verzekerd is wanneer u onverwacht iets overkomt. Welke arbeidsongeschiktheidsverzekering bij u past is afhankelijk van uw middelen en persoonlijke situatie.
Dit is een overlijdensrisicoverzekering op het leven van de eigenaren of belangrijke medewerkers. De verzekering dekt de financiële gevolgen van het overlijden van deze personen.
Er zijn verschillende soorten pensioenverzekeringen. We noemen er twee.
- U kunt een pensioenverzekering afsluiten voor uzelf en uw medewerkers om een voorziening voor 'later' te treffen. Dit is soms verplicht volgens de bedrijfsvereniging. Dit is een collectieve pensioenregeling.
- Een pensioenverzekering voor DGA (directeur Groot-Aandeelhouder). Een DGA is zowel werknemer als ondernemer. Wat pensioen betreft bevindt u zich als DGA in een wat vreemde positie. U kunt uw pensioen namelijk op twee manieren opbouwen:
  - DGA pensioen in eigen beheer
  - DGA pensioen via een verzekering
Een combinatie hiervan is ook mogelijk. Aan beide pensioenregelingen kleven voor- en nadelen. Bovendien is de regelgeving rondom het DGA-pensioen aan verandering onderhevig. Het is daarom belangrijk dat u zich als DGA goed laat adviseren over uw oudedagsvoorziening.
Met een kredietverzekering dekt u het risico dat u geen of een onvolledige betaling ontvangt van een debiteur die insolvent is. Voor de verzekeraar is iemand pas insolvent als hij failliet is of in surseance van betaling verkeert. Iemand is ‘vermoedelijk insolvent'' als hij zes maanden na de vervaldag van de factuur nog niet betaald heeft. Wanneer de debiteur insolvent of vermoedelijk insolvent is, betaalt de kredietverzekering zijn rekening. In het eerste geval doorgaans meteen, in het tweede geval op het moment dat de vermoedelijke insolventie vaststaat. Daarnaast kan de kredietverzekeraar als incassobureau optreden. Als een debiteur na enige tijd (bijvoorbeeld 90 dagen) nog niet betaald heeft, draagt u de vordering aan de verzekeraar over. Die betaalt de rekening en verhaalt vervolgens alle kosten op de debiteur. U spreekt van tevoren met de verzekeraar af om welk bedrag het minimaal moet gaan.
Langzaam verdwijnt het contante geld en wordt het vervangen door plastic geld. Bankpassen, creditcards en chipknips zijn nog steeds in opmars. Toch is de rol van contant geld nog lang niet uitgespeeld. Voor veel ondernemers is een verzekering tegen schade door verlies van waardepapieren (geld en geldswaardige papieren) nog steeds een noodzaak.

Een dergelijke verzekering kan twee vormen aannemen:
- de geld- en fraudeverzekering
- de geld(-transport)verzekering
De verzekerbare risico's zijn:
- het verblijfsrisico
- het frauderisico
- het vervoersrisico
De geld- en fraudeverzekering biedt dekking voor alle drie de risico's, de geld(-transport)verzekering alleen voor het vervoersrisico.
In Safari is het noodzakelijk dat de cookies door de browser geaccepteerd worden. Dit kunt u als volgt instellen:
- Ga in Safari naar 'Voorkeuren' (Menu 'Bewerken')
- Ga vervolgens naar het tabblad 'Privacy'
- Selecteer bij 'Blokkeer cookies:' Nooit
- Start de browser opnieuw op.
In Safari is het noodzakelijk dat de cookies door de browser geaccepteerd worden. Dit kunt u als volgt instellen:
- Ga in Safari naar 'Voorkeuren' (Menu 'Bewerken')
- Ga vervolgens naar het tabblad 'Privacy'
- Selecteer bij 'Blokkeer cookies:' Nooit
- Start de browser opnieuw op.
U kunt op uw smartphone een afbeelding toevoegen aan het beginscherm. Op deze manier hoeft u niet steeds de website opnieuw op te geven, maar kunt u eenvoudig op de afbeelding klikken om de website op te roepen.

Om een icon toe te voegen op uw iPhone volgt u de volgende stappen:
1. Open de website (https://uw.yousure.nl) op uw iPhone. Het inlogscherm van onze Klantenportal wordt nu getoond.
2. Klik op op het middelste icoontje onderaan uw iPhone (het icoontje met het vierkantje en de pijl naar boven).
3. Klik op “Voeg toe aan beginscherm”.
4. Vervang eventueel de tekst die bij het icoontje geplaatst wordt.
5. Klik op “Voeg toe”. Er is nu een icoontje op uw iPhone toegevoegd, waarmee u direct naar het onze Klantenportal kunt navigeren.
Als de inhoud van een pagina niet wordt weergegeven komt dit doordat de instelling op uw PC de inhoud blokkeert.
Afhankelijk van de gebruikte browser kunt u deze blokkade voor de pagina's opheffen.

In IE (Internet Explorer) verschijnt vaak onderaan het scherm de melding: Er wordt alleen veilige inhoud weergeven. Klik op de knop "Alle inhoud weergeven".

In Mozilla Firefox kunt u op een van de icoontjes links boven klikken om de blokkade op te heffen.

In Safari gaat u naar 'Voorkeuren' (Menu 'Bewerken') en vervolgens naar het tabblad 'Privacy'.
Selecteer bij 'Blokkeer cookies:' Nooit. Start de browser opnieuw op.

Op een iPhone gaat u naar Instellingen - Safari - Blokkeer cookies en stelt u (tijdelijk) in dat cookies toegestaan worden.
Voor sommige browsers (o.a. Safari op een iPhone) is het noodzakelijk dat de cookies door de browser geaccepteerd worden. Ga in Safari naar de instellingen en stel (tijdelijk) in dat cookies geaccepteerd worden.
U kunt wijzigingen veelal via uw Klantenportal aan ons doorgeven. Afhankelijk van de soort wijziging kan het enige tijd duren voordat u de wijziging daadwerkelijk ziet in uw Klantenportal.

Het kan ook zijn dat u zich moet afmelden en weer opnieuw moet inloggen om de bijgewerkte gegevens te zien. Klik hiervoor op "Afmelden Klantenportal" boven aan de website, u komt dan automatisch op de inlogpagina.
Deze verzekering dekt de vergoeding die u moet betalen aan anderen als u een schade veroorzaakt bij een ander. De verzekering dekt alleen ongelukken, geen schade die u opzettelijk veroorzaakt. Een WA-verzekering (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) is verplicht voor wie een auto, motor, brommer of snorfiets heeft.
Verzekeraars zijn verplicht mensen te accepteren voor de basisverzekering ziektekosten, ongeacht leeftijd, geslacht of gezondheid.
Het bedrag dat wordt uitgekeerd bij voortijdige beëindiging van een levensverzekering.
De kosten die een tussenpersoon in rekening brengt voor het onderbrengen van een verzekering bij een verzekeringsmaatschappij. Meestal is dit een percentage van het verzekerd bedrag of de premie.
Een verzekering die dekking van verlies of schade dekt, ook wanneer de schade door eigen schuld van de verzekerde is ontstaan. Ondanks de naam is niet elk risico gedekt.
Deze verzekering vergoedt (geheel of gedeeltelijk) de reissom, annuleringskosten of verblijfskosten als u een vakantie door onvoorziene reden moet afbreken of annuleren.
Bij de meeste verzekeringen betaalt u boven op het premiebedrag belasting. De verzekeraar brengt de belasting in rekening. Deze belasting wordt doorbetaald aan de belastingdienst.
Er zijn drie gebruikelijke vormen. De WA (wettelijke aansprakelijkheid) is verplicht. U bent dan verzekerd als u schade aan een ander toebrengt. Daarboven kunt u een cascoverzekering afsluiten die andere schades dekt. Hiervan zijn 2 vormen, de beperkt casco en volledig casco. De beperkt casco dekt schade door brand, diefstal en ruitschade e.d. De volledig casco dekt schade door aanrijding en eigen schuld.
Degene die volgens de verzekeringspolis gerechtigd is de verzekeringsuitkering in ontvangst te nemen. Meestal is dit de verzekerde zelf, behalve bij een overlijdensverzekering.
Vooral bekend van autoverzekeringen waarbij de premie (no-claim korting) daalt naarmate u langer schadevrij rijdt, en stijgt als u schade meldt.
Deze verzekering dekt schade aan of verlies van uw caravan en de vaste inventaris hiervan, zolang de schade niet door u zelf veroorzaakt is.
Een verzekering die de financiële gevolgen van schade aan uw voertuig (bijv. auto, motor, scooter/bromfiets of boot) vergoed. Hiervan zijn 2 varianten, de beperkt casco en de volledig casco.
Een verzoek aan de verzekeraar tot het vergoeden van een schade die door de verzekering wordt gedekt.
De waarde van een verzekerd object op het moment van schade, oftewel het bedrag wat nodig is om een gelijkwaardig goed te kunnen aanschaffen.
Met de dekking van de verzekering wordt aangegeven wat er en voor welk bedrag het verzekerd is.
Een verzekering die de schade dekt die het gevolg is van diefstal van het verzekerde object.
Gedeelte van de schade dat niet door de verzekeraar vergoed wordt, maar voor rekening van de verzekerde blijft. Vaak kan de hoogte van het eigen risico zelf worden gekozen. Een hoger eigen risico betekent een lagere verzekeringspremie.
Bij deze verzekering wordt in één polis het overlijdensrisico afgedekt en vermogen opgebouwd. Er wordt uitgekeerd als de verzekering afloopt of als de verzekerde komt te overlijden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. Een gemengde verzekering wordt vaak afgesloten in combinatie met een leven- of spaarhypotheek.
Een verzekering voor spiegel, venster- en ander glas dienend tot lichtdoorlating tegen breuk en soms ook tegen beschadiging. Vergoeding vindt in natura plaats. In dat geval draagt de verzekeraar er zorg voor dat het gebroken glas van de dezelfde kwaliteit wordt vervangen.
Internationaal bewijs van uw WA-verzekering.
Een hypotheek is een geldlening met een onroerend goed (zoals: een huis) als onderpand.
Een verzekering tegen financiële gevolgen van schade aan of diefstal van uw bezittingen die verplaatsbaar zijn: meubilair, kleding, telefoon en televisie bijvoorbeeld. De polissen verschillen in wat voor schade ze dekken (brand, schroeien, diefstal na inbraak, overstroming.)
Een kapitaalverzekering geeft aan het eind van de looptijd of bij overlijden van de verzekerde(n) recht op een eenmalige kapitaaluitkering. Door premie te betalen wordt er gespaard voor een bepaald doel. Een doel kan zijn het aflossen van een hypotheek of het financieren van een aanvullend pensioen.
Een levensverzekering is de verzamelnaam voor alle verzekeringen die te maken hebben met het leven, dood en de uitvaart van een mens. De meest bekende voorbeelden zijn de lijfrenteverzekering, kapitaalverzekering en de overlijdensrisicoverzekering.
Een lijfrentepolis is vaak een aanvulling op pensioeninkomen en ontvangt u vanaf de overeengekomen ingangsdatum periodiek. De verzekeringsmaatschappij betaalt u vanaf dat moment op regelmatige tijdstippen een bedrag.
Een verzekering die geen geld uitkeert. Een zorgverzekering in natura geeft u recht op zorg, in plaats van een financiële vergoeding. Bij een uitvaartverzekering wordt in natura wordt een begrafenis of crematie geregeld.
Het bedrag dat nodig is om hetzelfde soort artikel als het verzekerde object nieuw aan te schaffen.
De korting die een verzekeringsnemer krijgt op zijn premieverplichting, indien hij geen schadeclaims heeft ingediend gedurende de voorgaande periode(n). De korting kan oplopen naarmate gedurende langere tijd geen claims worden ingediend.
De nominale premie is een vast bedrag dat u periodiek voor uw verzekering betaalt. Deze nominale premie is niet afhankelijk van bijvoorbeeld leeftijd of gezondheid. Voor de zorgverzekering betaalt iedereen die ouder is dan 18 jaar een nominale premie.
Er is sprake van onderverzekering als het bedrag waarvoor men verzekerd is lager ligt dan de werkelijke waarde van het verzekerde object. Er wordt in dat geval dus altijd minder schadevergoeding uitbetaald dan de werkelijk geleden schade.
Een verzekering die u een uitkeert voorziet als de verzekerde door een ongeval wordt getroffen. Meestal is de uitkering bij overlijden, blijvende invaliditeit of een vergoeding van medische kosten die niet worden gedekt door de zorgverzekering.
Een verzekering waarmee uw huis en alle zaken die daar aan vast zitten (niet uw inboedel) tegen risico's als brand, storm, inbraak en andere schade. Een opstalverzekering is vaak verplicht bij het afsluiten van een hypotheek.
Een verzekering die tot uitkering komt bij het overlijden van de verzekerde.
Een polis waarin meerdere verschillende risico's zijn verzekerd. Dit is dus eigenlijk een combinatie van diverse polissen en wordt daarom ook wel een combinatiepolis genoemd.
De polis is een schriftelijke bevestiging van de verzekeringsovereenkomst, ondertekend door de verzekeraar. De verzekeraar is wettelijk verplicht voor elke afgesloten verzekering een polis op te stellen en toe te sturen.
Een onderdeel van de polis waarin de gegevens vermeldt worden voor de betreffende verzekering. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het polisnummer, naam en adres van de verzekerde, het verzekerd bedrag, het eigen risico en de aanvangs- en einddatum van de verzekering.
Het nummer waar de verzekering onder bekend is bij de verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon.
Het bedrag dat de verzekerde aan de verzekeraar moet betalen om verzekerd te zijn. Meestal wordt deze periodiek (per maand, kwartaal of jaar) betaald.
Een verzekering die voor juridische ondersteuning zorgt als de verzekerde in een conflict terechtkomt.
Deze verzekering biedt dekking voor diverse zaken op reis of vakantie. Dit kan zijn verlies van of schade aan bagage, medische hulp en repatriëringskosten. Vele verzekeraars bieden ook een doorlopende reisverzekering, waarmee u met één verzekering het hele jaar door op alle reizen bent verzekerd.
Het soort verzekering die het risico op een eventuele schade afdekt. Dit kan schade zijn aan bezittingen, maar ook financiële schade die ontstaat als u bijvoorbeeld niet meer kunt werken. Hieronder vallen onder meer de woonhuis-, opstal en inboedelverzekering, de aansprakelijkheidsverzekering, de rechtsbijstandsverzekering en de autoverzekering.
Dit type verzekering, ook wel begrafenisverzekering genoemd, dekt de kosten van de begrafenis of crematie van de verzekerde persoon. Vaak gaat het hier om een naturaverzekering: er wordt geen geld uitgekeerd, maar de verzekeraar regelt de begrafenis of crematie.
Een bedrijf dat verzekeringen aanbiedt en uitkeert volgens de in de polis vermelde dekking. Een ander woord hiervoor is verzekeringsmaatschappij.
De hoogte van de verzekeringsuitkering of het (maximum)bedrag waarvoor iets verzekerd is.
Degene die zich tegen bepaalde risico's, gespecificeerd in de verzekeringspolis, heeft laten verzekeren bij een verzekeraar.
Degene op wiens naam de verzekering is afgesloten.
In Nederland zijn twee verzekeringen verplicht: de basisverzekering tegen ziektekosten en een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor wie een auto, motor, brommer of snorfiets heeft.
Een opstalverzekering en inboedelverzekering zijn de bekendste soorten woonverzekeringen.
Ook wel bekend als ziektekostenverzekering, is een verzekering die de kosten dekt van een bezoek aan dokter, specialist of ziekenhuis. Elke zorgverzekering is verplicht een dekking tegen een zogenoemd basispakket aan zorgbehoeften op te nemen.